Opiskelijakysely
5 posters
Sivu 1 / 1
Opiskelijakysely
Terppa!
Resonanssi pitänee joskus lähitulevaisuudessa opiskelijakyselyn, jonka tuloksista pyritään saamaan tietoa opiskelijoiden tyytyväisyydestä opetukseen ja viihtymisestä laitoksella(toissijainen tavoite). Viimeisien kuukausien aikana on jo keksitty muutama kysymys, mutta niitä kaivattaisiin ehkäpä muutama lisää. Eli jos haluat kädenjälkesi näkyvän kyselyssä, pistä ehdotuksesti suoraan tänne..
Myös muuta avautumista voi pistää tähän threadiin. Esmes halutaanko avoimia kysymyksiä vai pitäisikö kysely toteuttaa rasti-ruutuun periaatteella? Henkilökohtaisuudet pyydän kuitenkin lähettämään sähköpostitse osoitteeseen pekka.a.rantala@helsinki.fi
Nykyiset kysymykset ovat(no joo, ehkei toi vika):
-Mikä on pääaineesi?
-Tyypillinen arvosanasi.
-Monesko vuosi?
-Käytkö luennoilla (prosenteissa/promileissa)?
-Mainitse laitoksen kolme opetuksellisesti parasta kurssia (vuoden '05 jälkeen, sisältää
siis luennot, prujut, käytännöt jne.)
-Entä kolme huonointa?
-Miksi edelliset?
-Mikä seuraavista on söpöin: pupuvauva, vesikko, epsilon, kvanttimekaniikka, Ossi Pasanen.
Resonanssi pitänee joskus lähitulevaisuudessa opiskelijakyselyn, jonka tuloksista pyritään saamaan tietoa opiskelijoiden tyytyväisyydestä opetukseen ja viihtymisestä laitoksella(toissijainen tavoite). Viimeisien kuukausien aikana on jo keksitty muutama kysymys, mutta niitä kaivattaisiin ehkäpä muutama lisää. Eli jos haluat kädenjälkesi näkyvän kyselyssä, pistä ehdotuksesti suoraan tänne..
Myös muuta avautumista voi pistää tähän threadiin. Esmes halutaanko avoimia kysymyksiä vai pitäisikö kysely toteuttaa rasti-ruutuun periaatteella? Henkilökohtaisuudet pyydän kuitenkin lähettämään sähköpostitse osoitteeseen pekka.a.rantala@helsinki.fi
Nykyiset kysymykset ovat(no joo, ehkei toi vika):
-Mikä on pääaineesi?
-Tyypillinen arvosanasi.
-Monesko vuosi?
-Käytkö luennoilla (prosenteissa/promileissa)?
-Mainitse laitoksen kolme opetuksellisesti parasta kurssia (vuoden '05 jälkeen, sisältää
siis luennot, prujut, käytännöt jne.)
-Entä kolme huonointa?
-Miksi edelliset?
-Mikä seuraavista on söpöin: pupuvauva, vesikko, epsilon, kvanttimekaniikka, Ossi Pasanen.
Peksi- Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 04.03.2009
Vs: Opiskelijakysely
Oleellisesti kyselyssä tarvittanee kolme osiota:
- taustatiedot
- tyytyväisyys opetukseen
- viihtyvyys laitoksella
ja katsoa että jokaiseen osioon saadaan sopivat kysymykset tarjoamaan kattavat tiedot tulosten analysoimiseksi. Eikös tällainen muuten menisi jonkun opeopiskelijan kandityöstä?
r
- taustatiedot
- tyytyväisyys opetukseen
- viihtyvyys laitoksella
ja katsoa että jokaiseen osioon saadaan sopivat kysymykset tarjoamaan kattavat tiedot tulosten analysoimiseksi. Eikös tällainen muuten menisi jonkun opeopiskelijan kandityöstä?
r
rhk- Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 04.03.2009
Vs: Opiskelijakysely
Jees,
pitää lyödä kysymykset kohtapuolin lukkoon ja pistää asia eteenpäin. Idea kandityöstä lienee periaatteessa ihan hyvä. Tosin siinä tapauksessa työn tekijän pitäis varmaan miettiä myös kysymkset itse, jolloin kysely siirtyisi ehkä turhan kauas tulevaisuuteen.
pitää lyödä kysymykset kohtapuolin lukkoon ja pistää asia eteenpäin. Idea kandityöstä lienee periaatteessa ihan hyvä. Tosin siinä tapauksessa työn tekijän pitäis varmaan miettiä myös kysymkset itse, jolloin kysely siirtyisi ehkä turhan kauas tulevaisuuteen.
Peksi- Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 04.03.2009
Vs: Opiskelijakysely
Entä mikäs on tämän kyselyn tilanne?
r
r
rhk- Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 04.03.2009
Vs: Opiskelijakysely
Hallituksen viime pöytäkirjasta:rhk kirjoitti:Entä mikäs on tämän kyselyn tilanne?
r
Opiskelijakyselyn viimeistelykokous ke 15.4. klo 16 Opiskelijahuoneella. Opiskelijakysely laitetaan listalle maanantaina 27.4.
Juhani Takkunen- Admin
- Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 09.02.2009
Vs: Opiskelijakysely
Tänään kokoustettiin opiskelijakyselyn ohelta ja se muodostui seuraavanlaiseksi. Seassa on kohtia, jotka voi poistaa ja lisää voi toisaalta lisätä:
Taustatiedot:
-Pääaine
-Montako vuotta olet opiskellut aktiivisesti?
-Ikä
-Sukupuoli
-Koulutustausta
-Tämän hetkinen opintopistemääräsi
-Arvioi opintomenestystäsi asteikolla 1-5 (1=huono, 5=erinomainen)
-Oletko ollut mukana opiskelijatoiminnassa?
-Oletko ollut töissä laitoksella?
-Matka-aikasi laitokselle (alle 10, 10-20, 20-40, 40-60, yli 60 minuuttia)
-Aiotko valmistua kandiksi/maisteriksi/tohtoriksi?
Opetus:
-Arvioi prosenteissa kuinka paljon osallistut luennoille/laskaritilaisuuksiin/opintopiireihin?
Jos osallistut luennoille tai laskareihin alle 50%, niin miksi näin?
-Mainitse kolme mielestäsi parasta ja kolme huonointa kurssia Fysiikan laitoksella. Mikä tekee parhaista hyvän ja miten huonoimpia voisi kehittää?
-Valitse maksimissaan kolme ainesosaa, jotka tekevät kurssista hyvän:
luennoitsijan asiantuntevuus
luennoitsijan pedagogiset taidot
luennoitsijan reagointi kurssin aikaiseen palautteeseen
oma kiinnostus aiheeseen
opintopiiri
laskariassistentit
laskarien ja luentojen aiheiden päällekäisyys
luentojen ajankohta
luentomoniste/prujut
luentokalvot
kaavojen johtaminen luennolla
sopiva vaatimustaso
luentosalit
kurssikoko
muuta
-opintopiirit
-oletko ollut opintopiirissä
-kuinka usein olet osallistunut piiriin, kun sitä on tarjottu asteikolla 1-5 (1=en koskaan, 5=aina)
-onko opintopiiristä ollut hyötyä?
-miten opintopiirit tulisi toteuttaa?
opiskelija tekee itse laskareita ja kysyy tarpeentullen neuvoa assarilta
assari ohjeistaa/näyttää laskarit alkuun yleisesti
assari laskee taululle esimerkkitehtäviä, jotka ovat laskarien kaltaisia
assari käy läpi/opettaa mielestään vaikeita asioita
miten muuten?
-teetkö laskareita yhdessä kanssaopiskelijoitesi kanssa?
-Muuta opetuksesta?
Viihtyvyys:
-Vietätkö aikaa laitoksella luentojen ulkopuolella?
-Oletko ystävystynyt laitoksella asteikolla 1-5? (1=tuskin lainkaan, 5=paljon)
-Kuinka hyvin koet viihtyväsi yliopistolla asteikolla1-5? (1=huonosti, 5=erittäin hyvin)
-Oletko kokenut syrjintää laitoksella?
-Jos kyllä, niin millainen tilanne oli?
-Mikä voisi lisätä viihtyvyyttäsi laitoksella?
-Millainen ilmapiiri laitoksella on?
-Koetko, että opiskelija voi vaikuttaa laitoksen asioihin?
-Kiinnostaako sinua vaikuttaminen?
-Opiskelijoilla on edustajia laitoksen hallinnossa. Mikä on viestisi heille?
Jotkut noista on vähän epämääräisiä ja taka-ajatus ei välttämättä välity. Kysymyksiä voi siis karsia. Moneen kohtaan voi vielä laittaa "muuta" vaihtoehdon ja avoimen tilan selityksille. Osa kysymyksistä on selkeästi K/E-kysymyksiä ja osa vaihtoehdoista valittavia (monet taustakysymykset). Osa on taas avoimia, joihin kaikki ei välttämättä jaksa selittää (tosin kysely on itsessään vapaaehtoinen...). Parannusehdotuksia.
Kysely olisi tarkoitus saada listalle maanantaina 27.4., mutta sitä ennen on sullottava tämä e-lomakkeeseen eli muokkausaikaa on ainakin vähän ensi viikon puolelle asti.
Taustatiedot:
-Pääaine
-Montako vuotta olet opiskellut aktiivisesti?
-Ikä
-Sukupuoli
-Koulutustausta
-Tämän hetkinen opintopistemääräsi
-Arvioi opintomenestystäsi asteikolla 1-5 (1=huono, 5=erinomainen)
-Oletko ollut mukana opiskelijatoiminnassa?
-Oletko ollut töissä laitoksella?
-Matka-aikasi laitokselle (alle 10, 10-20, 20-40, 40-60, yli 60 minuuttia)
-Aiotko valmistua kandiksi/maisteriksi/tohtoriksi?
Opetus:
-Arvioi prosenteissa kuinka paljon osallistut luennoille/laskaritilaisuuksiin/opintopiireihin?
Jos osallistut luennoille tai laskareihin alle 50%, niin miksi näin?
-Mainitse kolme mielestäsi parasta ja kolme huonointa kurssia Fysiikan laitoksella. Mikä tekee parhaista hyvän ja miten huonoimpia voisi kehittää?
-Valitse maksimissaan kolme ainesosaa, jotka tekevät kurssista hyvän:
luennoitsijan asiantuntevuus
luennoitsijan pedagogiset taidot
luennoitsijan reagointi kurssin aikaiseen palautteeseen
oma kiinnostus aiheeseen
opintopiiri
laskariassistentit
laskarien ja luentojen aiheiden päällekäisyys
luentojen ajankohta
luentomoniste/prujut
luentokalvot
kaavojen johtaminen luennolla
sopiva vaatimustaso
luentosalit
kurssikoko
muuta
-opintopiirit
-oletko ollut opintopiirissä
-kuinka usein olet osallistunut piiriin, kun sitä on tarjottu asteikolla 1-5 (1=en koskaan, 5=aina)
-onko opintopiiristä ollut hyötyä?
-miten opintopiirit tulisi toteuttaa?
opiskelija tekee itse laskareita ja kysyy tarpeentullen neuvoa assarilta
assari ohjeistaa/näyttää laskarit alkuun yleisesti
assari laskee taululle esimerkkitehtäviä, jotka ovat laskarien kaltaisia
assari käy läpi/opettaa mielestään vaikeita asioita
miten muuten?
-teetkö laskareita yhdessä kanssaopiskelijoitesi kanssa?
-Muuta opetuksesta?
Viihtyvyys:
-Vietätkö aikaa laitoksella luentojen ulkopuolella?
-Oletko ystävystynyt laitoksella asteikolla 1-5? (1=tuskin lainkaan, 5=paljon)
-Kuinka hyvin koet viihtyväsi yliopistolla asteikolla1-5? (1=huonosti, 5=erittäin hyvin)
-Oletko kokenut syrjintää laitoksella?
-Jos kyllä, niin millainen tilanne oli?
-Mikä voisi lisätä viihtyvyyttäsi laitoksella?
-Millainen ilmapiiri laitoksella on?
-Koetko, että opiskelija voi vaikuttaa laitoksen asioihin?
-Kiinnostaako sinua vaikuttaminen?
-Opiskelijoilla on edustajia laitoksen hallinnossa. Mikä on viestisi heille?
Jotkut noista on vähän epämääräisiä ja taka-ajatus ei välttämättä välity. Kysymyksiä voi siis karsia. Moneen kohtaan voi vielä laittaa "muuta" vaihtoehdon ja avoimen tilan selityksille. Osa kysymyksistä on selkeästi K/E-kysymyksiä ja osa vaihtoehdoista valittavia (monet taustakysymykset). Osa on taas avoimia, joihin kaikki ei välttämättä jaksa selittää (tosin kysely on itsessään vapaaehtoinen...). Parannusehdotuksia.
Kysely olisi tarkoitus saada listalle maanantaina 27.4., mutta sitä ennen on sullottava tämä e-lomakkeeseen eli muokkausaikaa on ainakin vähän ensi viikon puolelle asti.
iidamus- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 06.03.2009
Vs: Opiskelijakysely
Musta toi näyttää ja vaikuttaa tosi hyvältä. Se on riittävän kattava ja on erittäin hyvä, että siinä on erilaisia kysymystyyppejä.
-mai
-mai
maija-maisu- Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 10.02.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa